Игры на уроке английского. What Can You Do with a Book? У учеников была привычка приносить в класс вещи, не имевшие отношения к уроку: пистолеты и моторные лодки, фантики и марки, монеты и открытки с артистами и т. д. Мальчики увлекались игрушечными машинами. Teacher: Andrei, why do you bring your toy car? What can you do with it? Andrei: I can play with it. Teacher: Indeed? Andrei: Yes, I can play with it in the break. Teacher: I see. And where else? Andrei: I can play with it at home. Teacher: And what can I do with it now? Andrei: You can take it... But I can put it into my school-bag. Teacher: Thank you, Andrei. Случайный разговор был удобным стартом для новой игры. После этого учитель задал совсем простой вопрос: "Children, what can you do with a book?" Jane: We can read it. Oleg: We can take it. Masha: I can put it on my desk. Victor: I can put it into my school-bag. Lena: We can open it. Sveta: We can close it. Katya: We can leave it at home. Kolya: I can write a book. Teacher: You have a good imagination. Now let's play a team game and decide whose imagination is richer. Команды старались дать как можно больше ответов на вопроо ''What can you do with a ball (chalk, sugar, water, a chair, a flower, etc.)" За каждый правильный ответ команда получала одно очко. Другие вариант игры на уроке английского языка "What can you do at home?" "What can a good sportsman do?" "What can a dog do?" и т. д. Эту игру можно проводить с глаголами must и may, если задать вопросы "What must you do at home (in the lesson, after school)?", "What must a good sportsman do?", "What may we do in the break?", "What may we do in the forest?" и т. д.
Теги: игры изучение английского | ролевая игра урок английского | урок игра |